SPRÁVA

o výchovno- vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach školy v školskom roku 2007/2008

(v zmysle vyhlášky MŠ SR č. 9/2006 Z.z. zo 16.12.2005 a Metodického usmernenia MŠ SR č. 10/2006-R z 25.5.2006)

Hlavná stránka

___________________________________________________________________________

1. Základné identifikačné údaje o škole:

názov školy: Základná škola s materskou školou Ľubotín

adresa: Školská 2, 065 41 Ľubotín

telefón: 052/4921324

fax: 052/4921324

internetová adresa: www.zslubotin.edu.sk

e-mail: riaditel@zslubotin.edu.sk

zriaďovateľ: Obec Ľubotín

vedúci zamestnanci školy: - PaedDr. Pavol Kušnírik- riaditeľ školy (do 4.8.2008)

- PaedDr. Igor Švedlár - riaditeľ školy (od 5.8.2008)

- PaedDr. Darina Pankuchová- zástupca riaditeľa pre ZŠ (do 22.8.2008)

- Mgr. Emília Židovská - zástupca riaditeľa pre ZŠ (od 25.8.2008)

- Mgr. Zlata Knapíková - zástupca riaditeľa pre MŠ

- p. Gabriela Mertinková - vedúca školskej jedálne

2. Rada školy:

predseda rady školy: Pavol Diňa

počet členov rady školy: 10

zloženie rady školy:

- pedagogickí zamestnanci: 2 z nich 1 za ZŠ a 1 za MŠ

- nepedagogickí zamestnanci: 1

- zástupcovia rodičov: 5 z nich 3 za ZŠ a 2 za MŠ

- delegovaní zástupcovia obce: 3

Rada školy mala naplánované štyri zasadania, ktoré boli plánované, no okrem toho zasadala Rada školy vždy ak to bolo potrebné aj mimo hlavných zasadnutí. Na svojich stretnutiach rozoberala hlavné problémy školy v súvislosti s financovaním, výchovným a vzdelávacím procesom. Hlavným prínosom bolo vidieť problematiku školstva z inej strany- z pohľadu rodičov.

Členovia rady školy: G. Mertinková, M. Ščecinová, J. Harčaríková, M.

Ščľáková, K. Pagor, A. Helemíková, M. Kalfasová, M. Žembová, M.

Babjarčík, H. Diňová.

ZÁKLADNÁ ŠKOLA s MATERSKOU ŠKOLOU

3. Metodické orgány školy:

a) metodické združenie pre: 1.-4. ročník, vedúci: PaedDr. Igor Švedlár

špeciálne triedy, vedúci: Mgr. Nadežda Belancová

b) predmetové komisie pre predmety: prírodovedné vedúci: Ing. Helena Kovaľáková

spoločenskovedné vedúci: Mgr. Kristína Tirpáková

výchovné vedúci: Mgr. Andrea Helemíková

Každý metodický orgán mal v pláne najmenej štyri zasadnutia. No okrem týchto hlavných zasadnutí zasadali aj viac krát, hlavne v súvislosti s novým školským zákonom a s vytváraním ŠkVP na ktorom sa spolupodieľali všetky metodické orgány.

- metodické združenie špeciálnych tried, ročníkov 1.-4. a predmetové komisie pre svojich členov pripravili 4 metodické stretnutia,

- PK matematiky a slovenského jazyka sa zaoberali prípravou a výsledkami testovania deviatakov a Kompara,

- MZ a PK na jednom zo stretnutí prerokovali a schválili kalendár súťaží,

- učitelia ročníkov 1.-4. pripravili celkom 6 metodických podujatí zameraných na prácu s deťmi a rodičmi.

4. Rada rodičovského združenia:

- predseda: Vasiľ Jeleňák

- počet členov: 4

Rada rodičovského združenia zasadala hlavne počas školských rodičovských združení, ktoré boli v školskom roku 2007/2008 štyri z toho dve boli celoškolské a ďalšie dve boli triedne. Zaoberala sa najmä prospievaním žiakov a výchovnými problémami a takisto financovaním rôznych projektov ZRPŠ.

 

5. Prehľad o počte tried (oddelení ŠKD) a žiakov k 15.9.2007 a k 31.8.2008

Základná škola

Ročník

1.

2.

3.

4.

1.-4.

5.

6.

7.

8.

9.

1.-9.

0-tý ročník

ŠKD

triedy ZŠ

1

1

1

1

4

1

1

1

1

2

10

-

-

žiaci ZŠ

28

20

16

28

92

25

23

23

19

35

217

-

-

špeciálne triedy

0

1

1

2

 

1

0

3

-

-

žiaci v špeciálnych triedach

0

3

9

8

20

8

4

2

5

0

39

-

-

triedy

1

2

1

2

6

1

1

2

1

2

13

-

-

žiaci

28

23

25

36

112

33

27

25

24

35

256

-

-

Materská škola

Údaje o počte detí v predškolskom zariadení.

V školskom roku 2007/2009 bolo v MŠ zapísaných 61 detí, z toho 8 rómskych.

1. Triedy

a) počet tried spolu:

z nich s celodennou starostlivosťou: 2

s poldennou starostlivosťou: 0

2. Deti

a) počet detí v MŠ spolu: 61

z nich v triedach s celodennou starostlivosťou: 61

v triedach s poldennou starostlivosľou: 0

b) počet detí mladších ako 3 roky: 0

c) počet 6- ročných detí a mladších: 61

d) počet individuálne integrovaných detí: 0

z nich s postihom: 0

e) počet evidovaných detí v hmotnej núdzi: 5

f) počet detí, ktoré na základe žiadosti rodičov nebolo možné prijať pre nedostatok miesta: 0

 

6. Údaje o žiakoch

a) počet žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami 51

z nich počet individuálne integrovaných žiakov 12

Individuálne integrovaní žiaci podľa druhu postihu:

telesný postih 0

zmyslový postih 0

s narušenou komunikačnou schopnosťou 4

mentálny postih 3

s vývinovými poruchami 5

b) počet žiakov zapísaných do 1. ročníka pre školský rok 2008/2009: 20

c) počet žiakov zapísaných do 0-tého ročníka: 8

d) počet evidovaných žiakov v hmotnej núdzi: 22

e) počet žiakov preradených do špeciálnych tried: 5

f) počet žiakov oslobodených od povinnosti dochádzať do školy: 1

7. Úspešnosť žiakov na prijímacích skúškach a ich umiestnenie do stredných škôl:

a) počet žiakov, ktorí ukončili školskú dochádzku na ZŠ:

v 9. ročníku 35

v nižšom ako 9. ročníku 6

b) počet žiakov, ktorí vykonávali prijímaciu skúšku na stredné školy 40

- z nich počet žiakov, ktorí prijímaciu skúšku úspešne vykonali 40

c) počet žiakov prijatých do: gymnázia 8

SOŠ 21

SOU 8

OU 2

1

nezaradených 1

d) počet žiakov 4. ročníka prijatých do osemročného gymnázia 1

Všetci žiaci, ktorí sa prihlásili na stredné školy boli zaradení na štúdium na jednotlivých typoch škôl. V porovnaní s minulým rokom sme ostali na rovnakej úrovni.

 

 

 

8. Prospech a správanie a dochádzka žiakov

a) celkový prospech

1.-4.ročník

5.-9. ročník

1.-9. ročník

abs.

%, resp.

ř na 1 ž.

abs.

%, resp.

ř na 1 ž.

abs.

%, resp.

ř na 1 ž.

Počet žiakov k 30.6.2008

92

42,4%

125

57,6%

217

100%

prospeli

82

89,1%

123

98,4%

205

94,5%

neprospeli

10

10,9%

2

1,6%

12

5,5%

neklasifikovaní

0

0%

0

0%

0

0%

Budú opakovať ročník

5

5,4%

2

1,6%

7

3,2%

Znížená známka zo správania

1

1,1%

1

0,8%

2

0,9%

Vymeškané hodiny spolu

2470

26,85

3952

31,61

6422

29,6

z toho neospravedlnené

26

0,28

26

0,21

52

0,24

 

1.-5.ročník

6.-9. ročník

1.-9. ročník

abs.

%, resp.

ř na 1 ž.

abs.

%, resp.

ř na 1 ž.

abs.

%, resp.

ř na 1 ž.

Počet žiakov k 30.6.2008

28

71,8%

11

28,2%

39

100%

prospeli

27

96,4%

10

90,9%

37

94,9%

neprospeli

1

3,6%

0

9,1%

1

5,1%

neklasifikovaní

0

0%

0

0%

0

0%

Budú opakovať ročník

1

3,6%

0

0%

1

0%

Znížená známka zo správania

0

0%

0

0%

0

0%

Vymeškané hodiny spolu

664

44,59

675

67,5

1339

34,33

z toho neospravedlnené

36

2,33

22

2,2

58

1,49

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

b) priemerný prospech z jednotlivých predmetov podľa ročníkov:

2.- 4. ročník ZŠ

Ročník

2.

3.

4.

2.-4.

Slovenský jazyk

1,75

2,2

1,7

1,9

Prvouka

1,15

-

-

1,15

Vlastiveda

-

2,6

1,5

2

Matematika

2,2

2

1,9

2,1

Prírodoveda

-

2,2

1,25

1,7

Cudzí jazyk (AJ)

-

2,2

2

2,1

 

priemerný prospech z jednotlivých predmetov podľa ročníkov

5.-9. ročník ZŠ:

Ročník

5.

6.

7.

8.

9.A

9.B

5.-9.

Slovenský jazyk a literatúra

2,68

2,78

2,65

2,74

2,28

2,41

2,59

Cudzí jazyk

2,21

2

2,35

2,63

2,44

2,47

2,35

Dejepis

2,24

2,3

2

2,21

1,94

2,24

2,16

Zemepis

2,44

2,43

2,48

2,32

2,56

2,71

2,49

Občianska výchova

-

-

-

-

-

-

-

Matematika

2,88

2,65

2,78

2,95

2,56

2,71

2,75

Fyzika

-

2,61

2,87

2,74

2,33

2,65

2,64

Chémia

-

-

-

2,79

2,72

2,82

2,78

Prírodopis

2,6

2,52

2,74

2,74

2,33

2,82

2,63

Technická výchova

1,08

1,04

1,26

1,21

1

1

1,1

Výtvarná výchova

-

-

-

-

-

-

-

Hudobná výchova

1

1

1

1

1

1

1

telesná výchova

-

-

-

-

-

-

-

Je ťažké povedať príčiny horšieho priemeru prospechu v profilových predmetoch slovenský jazyk a matematika. Možnou príčinou je aj nezáujem detí o tieto predmety, slabšie ročníky detí. Prítomnosť integrovaných žiakov v triedach, ktorí znižujú výslednú priemernú známku v profilových predmetoch. Znížená motivácia v súvislosti s prijímaním žiaka na strednú školu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

špeciálne triedy

Ročníky

1.

2.-3.

4.-5.

6.-7.-8.

9.

1.-9.

Slovenský jazyk

-

3,33

1,94

2,4

-

2,56

Vlastiveda

-

-

2,25

1,25

-

1,75

Občianska výchova

-

-

-

-

-

-

Dejepis

-

-

-

2,33

-

2,33

Zemepis

-

-

-

2

-

2

Matematika

-

2,83

1,88

1,9

-

2,2

Prírodopis

-

-

-

1,83

-

1,83

Fyzika

-

-

-

2,67

-

2,67

Chémia

-

-

-

-

-

-

Hudobná výchova

-

-

-

-

-

-

Výtvarná výchova

-

-

-

-

-

-

Pracovné vyučovanie

-

1,75

1,13

1

-

1,3

Telesná a športová výchova

-

-

-

-

-

-

 

 

9. Testovanie deviatakov 2008

Celkový počet žiakov školy, ktorý sa zúčastnili testovania: 35 (100%)

ř počet bodov

% úspešnosť

Slovensko

Porovnanie

Slovensko

Porovnanie

Slovenský jazyk

22,2

17,4

+ 4,8

74,1%

58,1%

+ 16%

Matematika

18,6

16,9

+ 1,7

62,1%

56,3%

+ 5,8%

Počet žiakov, ktorí dosiahli 100 % úspešnosť: v slovenskom jazyku 1

v matematike 0

v oboch predmetoch 0

10. Učebné plány

Variant učebného plánu v 1.- 4. ročníku: 3 (jazykový- anglický jazyk)

Variant učebného plánu v 5.-9. ročníku: 3 (jazykový- anglický jazyk)

Variant učebného plánu v špeciálnych triedach: A

Personálne podmienky pre jednotlivé varianty: v ZŠ máme jedného kvalifikovaného pedagóga na vyučovanie anglického jazyka, ktorý vyučuje v ročníkoch 5.-9.. V nižších ročníkoch vyučuje anglický jazyk nekvalifikovaný pedagóg. Materiálne škola nie je dobre prispôsobená na vyučovanie v týchto jazykových variantoch.

 

 

 

 

11. Zamestnanci ZŠ s MŠ Ľubotín

a) počet všetkých zamestnancov školy: 25

z nich: pedagogickí zamestnanci: 20

nepedagogickí zamestnanci: 5

b) skladba pedagogických zamestnancov

 

počet

z nich s požadovanou kvalifikáciou

% kvalifikovanosti

učitelia nultého ročníka

0

0

0%

učitelia 1.-4. ročníka

4

4

100%

učitelia 5.- 9. ročníka

12

10

83,3%

asistenti učiteľa

1

1

100%

učitelia špeciálnych tried

3

1

33,3%

vychovávatelia ŠKD

0

0

0%

SPOLU:

20

16

80%

 

c) počet pedagogických zamestnancov, ktorí si dopĺňajú alebo zvyšujú kvalifikáciu: 6

 

 

d) odbornosť vyučovania jednotlivých predmetov v ZŠ:

Predmet/ročník

Počet vyučovacích hodín

z nich vyuč. odborne

% odbornosti vyučovania

1.-4. ročník

101

92

91,1%

Slovenský jazyk a literatúra

29

29

100%

Cudzí jazyk (AJ)

26

26

100%

Dejepis

11

7

63,6%

Zemepis

11

9

81,8%

Občianska výchova

5

1

20%

Matematika

31

31

100%

Fyzika

9

6

66,7%

Chémia

6

0

0%

Prírodopis

12

12

100%

Technická výchova

10

0

0%

Výtvarná výchova

7

0

0%

Hudobná výchova

6

0

0%

Telesná výchova

20

0

0%

Náboženská výchova

5

5

100%

Nepovinné predmety

3

3

100%

 

 

 

 

Komentár k odbornosti vyučovania jednotlivých predmetov v ZŠ:

Odbornosť vyučovania všetkých predmetov na školách s nižším počtom žiakov, ktorými sa nenaplní dostatočný počet tried v jednotlivých ročníkoch (paralelné triedy), nie je možné zabezpečiť z dôvodu naplnenosti úväzkov a aprobačnej skladbe pedagogických pracovníkov.

Úlohu pri záujme učiteľov o prácu v danej škole zohráva aj jej vybavenosť. Prejavuje sa to najmä u učiteľov telesnej výchovy a pracovného vyučovania, ktorí nejavia záujem o prácu v školách bez telocvične resp. školských dielni.

Vedenie školy, aby zabezpečilo kvalifikovanosť vyučovania jednotlivých predmetov, aj v tomto roku pôsobilo na pedagógov tak, aby pedagogickí pracovníci s aprobáciou predmetov s nízkou dotáciou hodín v učebnom pláne ZŠ nadobudli kvalifikáciu v ďalšom- treťom aprobačnom predmete. Takto sa zvýši počet kvalifikovane odučených hodín a aj pracovník vo svojom týždennom pracovnom úväzku odborne odučí požadovaný počet hodín na zaradenie do vyššej platovej triedy.

e) ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov

počet pedagogických zamestnancov, ktorí

začali

pokračujú

ukončili

VŠ- získavanie kvalifikácie  

4

 
VŠ- rozšírenie o ďalší aprobačný predmet  

0

1

Priebežné vzdelávanie organizované MC

3

 

3

Infovek- oblasť IKT      
MS ITA- kvalifikácia v oblasti IKT      
Vých. poradca a tried. učiteľ OPPP a MC      

V tabuľke sú uvedené iba tie formy vzdelávania pedagogických pracovníkov, ktoré sú realizované inštitúciami a akreditáciou v oblasti vzdelávania pedagógov (VŠ, Metodické centrum, Infovek a pod.)

a) údaje o počte zamestnancov a plnení kvalifikačných predpokladov pedagog. zamestnancov.

  V MŠ pracuje 6 zamestnancov. Z toho sú 4 pedagogickí a 2 nepedagogickí zamestnanci. V MŠ pracovali 4 kvalifikované učiteľky. Zástupkyňa riaditeľa školy s vysokoškolským vzdelaním v odbore predškolská pedagogika a špecializačným inovačným štúdiom. Jedna učiteľka ukončila tretí rok vysokoškolského štúdia v odbore predškolská pedagogika a 2 učiteľky majú úplné stredné odborné vzdelanie. Počas školského roka sme mali 1 absolventku z úradu práce na polročnej absolventskej praxi.

 

 

b) údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy

V. Krivdová- ukončila štúdium na VŠ I. stupeň predškolská a elementárna pedagogika

- základný kurz práce s PC v ZŠ

M. Ščecinová- pribežné vzdelávanie na MPC Prešov- Pedagogická diagnostika v MŠ

Z. Knapíková- lektorka PVPZ na MPC Prešov Výchova k ľudským právam

- pribežné vzdelávanie na MPC Prešov,

12. Výkon štátnej správy riaditeľom školy

V zmysle ustanovenia § 5 ods. 3 písm. a) – j) a § 38 ods. 4 zákona NR SR č. 596/2003 Z.z.

druh vydaného rozhodnutia počet

Rozhodnutie o prijatí do školy 20

Rozhodnutie o neprijatí do školy 8

Rozhodnutie o prijatí do O-tého ročníka 8

Rozhodnutie o zaradení dieťaťa do špeciálnej triedy 5

Rozhodnutie o oslobodení od vzdelávania sa v predmete anglický jazyk 0

Povolenie vykonať komisionálnu skúšku 2

Povolenie opakovať ročník 2

Určenie príspevku zákonného zástupcu žiaka na čiastočnú úhradu nákladov 0

 

 

 

13. Aktivity a prezentácia školy na verejnosti

Základná škola

a) vzdelávacie poukazy:

- počet vydaných VP: 257

- počet prijatých VP: 251

b) kultúrne poukazy- počet vydaných KP: v tomto šk.r. boli kultúrne poukazy vydané v počte 257 v marci.

Kultúrne poukazy sa používajú na financovanie divadelných predstavení usporiadaných v škole.

 

c) záujmové krúžky a počty zapojených žiakov:

Historický krúžok 14 Biblický krúžok 11

Športový- futbalový krúžok 15 Burza nápadov 18

Mladý žurnalista 9 Folklórny krúžok 16

Matematický 35 Strelecký krúžok 17

Hudba a moderný tanec 15 Folklórny tanečný súbor 8

Spievaj, tancuj, vykrúcaj 8 Počítačový krúžok 31

Šikovníček 21 Detský spevácky zbor 26

Turistický 16 Stolný tenis 19

Mladý prírodovedec 11 Hudobný nástroj 26

Historický krúžok 14 Folklórny tanečný súbor 8

Pletenie a háčkovanie 7

 

 

d) zapojenosť školy do olympiád a súťaží a dosiahnuté výsledky v obvodovom, okresnom kole, krajskom kole i národnom kole:

Druh súťaže Názov súťaže školská účasť/ umiest. obvodová účasť/ umiest. okresná účasť/ umiest. krajská účasť/ umiest. národná účasť/ umiest.

Žiacka futbalová liga

 

1/0

     

Žiacka strelecká liga

   

2/3

   

Letný biatlon

         

Šach

         

Minifutbal

         

Cezpoľný beh

   

9/0

   

Plávanie

   

6/2

   

Beh ulicami Muszyny

 

9/1

     

MAKS

       

7/1

Klokan

       

7/6

Matematická olympiáda

   

1/1

   

Fyzikálna olympiáda

   

2/2

1/6

 

Pytagoriáda

   

2/0

   

Európa v škole

   

1/1

 

1/1

Anglická olymp.

   

1/7

   

Bosákova desaťdolárovka

         

Biblická olympiáda

   

3/1

3/5

 

Babička, dedko v roku 2007

   

12/1

   

Deň „E“

   

3/1,2

   

Hviezdoslavov Kubín

40

6/0

     

Školský časopis

     

1/1

 

Literárne záchvevy

   

3/0

   

Prečo mám rád sloven. Slovensko

       

3/0

Východ vie- drogy nie

         

História mojej rodiny

       

4/2

Východ vie- drogy nie

         

Vesmír očami detí

   

4/0

   

Dúha

         

ťaž časopisu Vrabček

         

Záchvevy

         

Hasiči očami detí

   

5/1

1/2

1/2

Vianočné aranžovanie

         

Deň „E“

       

2/1,2

SPP- súťaž pre ŠT

         

ochrana človeka a prírody

Hliadka mladých zdravotníkov

Miss bábika

         

Vŕbová píšťalka

         

Talent najmenších

         

iné

Detský čin roka

 

e) iné aktivity:

- plavecký výcvik: 3. a 6. ročník počet žiakov: 35

- výuka hry na hudobný nástroj 3 skup. počet žiakov: 28

- návšteva divadla 3x počet žiakov: 120

- divadelné predstavenia v škole

- výchovný koncert

f) vydávanie školského časopisu:

V ZŠ je už niekoľko rokov po sebe vydávaný školský časopis pod názvom Zvoní. Časopis informuje o práci školy, podujatiach, na ktorých sa žiaci školy zúčastnili, výsledky súťaží a rôzne zaujímavosti zo školských lavíc. Obsahovo časopis pripravujú žiaci a tlač technicky zabezpečuje škola. V tomto školskom roku boli vydané dve vydania v rozsahu viac ako 16 strán formátu A5 v náklade 40 kusov. Časopisom sa zapájame do súťaže školských časopisov.

h) prezentácia školy na verejnosti:

- súbory: spevácky folkl. súbor, tanečný folkl. súbor

- kultúrne programy pri príležitosti rôznych podujatí v obci:

- Úcta k starším,

- Vianočné tradície,

- Deň matiek

- účasť na folklórnych vystúpeniach

- iné:

- Sviatok školy (Muszyna, PR)

- Európsky deň rodičov a škôl

- školský ples

- Deň narcisov

- Na kolesách proti rakovine

- výstava výtvarných prác (Muszyna, PR)

Materská škola

 výstavky výtvarných a pracovných prác v šatniach pre rodičov

 aktualizácia hracích kútikov, vo veľkej triede centier aktivít a estetická výzdoba tried a okien /jeseň, zima, Vianoce, Veľká noc, jar, leto/

 Deň zdravia s účasťou matiek a zamestnancov RÚVZ v Starej Ľubovni

 Deň pečenia a výzdoby medovníkov- deti, rodičia, učiteľky

 Kultúrne programy pre MŠ, ZŠ a verejné podujatia v obci- Mikuláš, karneval, Deň matiek, Účasť na simulovanom cvičení a zásahu „požiarnikov“

 Týždenné školské kolo športovej olympiády s informovanosťou rodičov denných disciplínach a odmeňovaním „olympionikov medailami

 športovo zábavné dopoludnie spolu so žiakmi I. ročníka ZŠ

 Návšteva divadelného predstavenia v Prešove- „Tri prasiatka“

14. Zapojenosť školy do projektov

Základná škola

- Infovek,

- Infovek- otvorená škola

- DT- poč- ítač- e pre školy

- Cezhranič- ná spolupráca- Muszyna- Ľubotín,

Materská škola

o  Práva dieťaťa- 10 týždňový projekt realizovaný druhý rok s kooperáciou dieťa, učo iteľ, rodičo

o  Týždeň boja proti drogám

o  Týždeň školských knižníc

o  Týždeň hier a radostí- prvý júnový týždeň

15. Spolupráca a vzájomné vzťahy školy:

- s rodičmi

- Deň rodičov a škôl,

- zapojenie rodičov do vedenia krúžkov,

- pomoc pri rekonštrukčných prácach a zabezpečovaní materiálu,

- pomoc pri príprave a organizovaní školských a obecných slávností, na ktorých

vystupujú žiaci školy,

- spolupráca pri organizovaní plaveckého výcviku,

- zberové akcie,

- príprava kultúrnych programov,

- s PPP:

- besedy a pohovory so žiakmi s problémami vo výchove a vzdelávaní,

- vyšetrenia žiakov s problémami vo vzdelávaní,

- konzultácie pri zaradzovaní žiakov do špeciálnych tried,

- spolupráca v oblasti profesijnej orientácie žiakov,

- so ŠPP

- spolupráca pri zostavovaní výchovno- vzdelávacích programov pre žiakov,

- diagnostikovanie porúch žiakov,

- nápravné cvičenia,

- s inými inštitúciami a organizáciami:

- slovenský skauting,

- eRko kresťanská organizácia detí,

- Polícia SR odd. Ľubotín,

- ZaHZ Ľubotín,

- Futbalový zväz, Stará Ľubovňa,

- Komunitní pracovníci,

- Urbárska spoločnosť Ľubotín,

- Farský úrad Ľubotín,

- ZRPŠ, a i.

16. Výsledky a závery inšpekčnej činnosti

V tomto školskom roku v ZŠ ani MŠ nebola vykonaná komplexná inšpekcia.

17. Priestorové a materiálno-technické podmienky školy

Základná škola

(z pohľadu vlastného hodnotenia v súvislosti s plnením učebných plánov a učebných osnov)

počet vlastných učební využívaných na výchovu a vzdelávanie: 12

z toho počtu nevyhovujúcich: 3

počet prenajatých učební využívaných na výchovu a vzdelávanie: 1

 počet odborných učební, laboratórií a ich zameranie: 2- IKT, prírodovedná,

 z toho nevyhovujúcich: 2 (odborné učebne sú kmeňovými triedami)

 školské dielne: 0

 telocvičňa: 0

 školské ihriská: 1 (viacúčelové, nedostatočne vybavené)

Priestorové podmienky pre zamestnancov sú značne nevyhovujúce, pre neprítomnosť kabinetov v ktorých by sa zamestnanci pripravovali na vyučovanie. Zamestnanci sa sústreďujú hlavne v zborovni školy, kde sú stiesnené podmienky pre nerušenú prácu všetkých pedagogických zamestnancov.

Prevádzkoví pracovníci tiež nemajú miestnosť, v ktorej by sústreďovali všetok potrebný materiál a vybavenie pre svoju prácu.

Materiálne vybavenie školy, čo sa týka vybavenia jednotlivých kabinetov je už dosť zastarané a nevyhovujúce pre modernú školu. Je potrebné materiálno-technické vybavenie obnovovať, s čím súvisí aj nedostatok financií v rozpočte školy.

Materská škola

a) priestorové podmienky: Materská škola je priestorovo účelové zariadenie pre 2 triedy s celodennou starostlivosťou. Priestorové podmienky sú veľmi dobré. Vďaka dobrovoľnosti pani upratovačky a údržbára sme začali s nátermi oplotenia. Z dôvodu BOZP detí sme na chodby MŠ zakúpili nové koberce. Na školskom dvore sú vytvorené dobré podmienky pre rôznorodú hru detí.

b) materiálno technické podmienky:

MŠ je vybavené audiovizuálnou technikou- televízor, video, 2 CD prehrávače, 2 kazetové magnetofóny, počítač, tlačiareň a tiež škola nám tohto roku dodala kopírovací stroj. Priebežne podľa finančných možností zakupujeme učebné pomôcky a odbornú literatúru.

18. Finančné a hmotné zabezpečenie výchovno-vzdelávacej činnosti školy

Základná škola

a) dotácia zo štátneho rozpočtu na žiakov (normatív),

b) finančné prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy a spôsob ich použitia,

c) finančné a hmotné prostriedky získané od rodičov, právnických osôb alebo fyzických

osôb a spôsob ich použitia v členení podľa finančných aktivít,

d) iné získané finančné a hmotné prostriedky získané podľa osobitných predpisov

Materská škola

1.) dotácie zo štátneho rozpočtu na deti

- MŠ je financovaná z podielových daní obce, zo školského rozpočtu sme zakúpili práčku a uhradili v splátkovom kalendári plastovo-hliníkové vonkajšie dvere

- 2x ročne sme dostali pre deti rok pred vstupom do ZŠ, ktoré boli v hmotnej núdzi po 500,- Sk , z ktorých sme zakúpili učebné pomôcky pre tieto deti

2.) príspevky na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy od rodičov

- príjmy od rodičov za školský rok.................................................81 710,- Sk

- čerpanie: čistiace prostriedky....................................................... 8 705,50,- Sk

Automatická práčka...................................................... 19 999,- Sk

Učebné pomôcky a lavičky........................................... 9 060,- Sk

Splátka za dvere............................................................ 20 000,- Sk

Čerpanie spolu: 57 764,50,-Sk

4.) finančné prostriedky získané od rodičov

I. polrok 4 200,- II polrok 4 100,- Zostatok k 1.9. 492,-Sk

Čerpanie: divadlo Gašparko 2x, Mikuláš balíčky, medovníčky, foto do albumu, Ceny za športovú olympiádu, karneval, deň matiek, lopty, prášok na pranie, divadlo Prešov, divadielko Gašparko, benzín do kosačky, darčeky na MDD a darčeky pre deti odchádzajúce do školy /podrobné čerpanie pozri združenie rodičov- zápisnica/

5.) iné finančné prostriedky získané podľa osobitných predpisov

- sponzorský dar 6 000,- Sk /farba na oplotenie/

2 500,- Sk /koberce na chodby/

19. Koncepčné zámery rozvoja školy a vyhodnotenie ich plnení

Základná škola

Výchova a vzdelávanie:

- príprava konč- iacich žiakov na štúdium na stredných školách- úspešnosť na prijímacích pohovoroch v tomto šk. roku ako aj niekoľko po sebe idúcich rokoch bola veľmi dobrá a žiaci na stredných školách dosahujú dobré výsledky,

- rozvíjanie jazykových zruč- ností žiakov v cudzom jazyku- úspešnosť žiakov na prijímacích pohovoroch, kde je jazyková skúška, úspešnosť štúdia na stredných školách, úč- asť a umiestnenie na súťažiach . Spätné informácie naznač- ujú, že žiaci sú v tejto oblasti vzdelávania dobre pripravení,

- zlepšenie úrovne vyuč- ovania jazyka slovenského a matematiky- úspešnosť na prijímacích pohovoroch, úspešnosť na stredných školách, výsledky v porovnávacích testoch Komparo a v Testovaní deviatakov, úč- asť na súťažiach a umiestnenie. Výsledky dosiahnuté v matematike v Testovaní deviatakov v porovnaní s jazykom slovenským sú horšie. V rámci Testovania deviatakov dosiahnuté výsledky mierne nad celoslovenským priemerom. V tomto školskom roku sa prejavil záujem o matematické súťaže aj vo vyšších roč- níkoch, nielen na 1. stupni. Prijímacie pohovory boli v znamení prevyšujúcej ponuky voľných miest v porovnaní s poč- tom uchádzač- ov- absolventov deviatych roč- níkov ZŠ a preto sa na mnohých školách nekonali. Tradič- ne sa naši absolventi umiestnili v školách podľa záujmu a neriešili sme umiestnenie po prijímacích pohovoroch. Výsledky v slovenskom jazyku sú už tradič- ne na veľmi dobrej úrovni po porovnaní s predchádzajúci rokom sú oveľa lepšie.

- zlepšenie základnej úrovne č- ítania, písania a poč- ítania na prvom stupni ZŠ- úspešnosť meraná vstupnými a výstupnými testami, úspešnosť žiakov v 5. roč- níku ZŠ. V tejto oblasti naďalej pretrvávajú rezervy najmä v č- ítaní s porozumením. Tento nedostatok sa negatívne prejavuje na vzdelávacích výsledkoch mnohých žiakov a to nielen na prvom stupni ZŠ. Splnenie týchto úloh je dlhodobá záležitosť a výsledky sa prejavia až neskôr. Vedenie školy ich predbežne sledovalo a pravidelne na PR vyhodnocovalo.

Personálne zabezpečenie výchovy a vzdelávania:

- kvalifikovanosť vyučovania- dosiahli sme pomerne vysoké percento kvalifikovane odučených hodín, v prípade „hlavných“ predmetov- matematika, slovenský jazyk je kvalifikovane odučených 100% hodín. Ďalšie zvýšenie kvalifikovane odučených hodín sa dosiahne nadobudnutím kvalifikácie pedagógmi ich úspešným ukončením štúdia na VŠ,

- zvyšovanie úrovne výchovy a vzdelávania je zabezpečená vysokou účasťou na metodických podujatiach, školeniach organizovaných MC a inými vzdelávacími organizáciami, osobnou zodpovednosťou za dosahované výsledky.

 

 

Materiálne podmienky výchovy a vzdelávania:

- zlepšenie materiálnych podmienok na vzdelávanie a výchovu- každoročne je tejto úlohe venovaná pozornosť. V rozpočte školy boli vyčlenené prostriedky na realizáciu tohto cieľa. Úspešne sme vyriešili mnohé prevádzkové problémy a zlepšili podmienky na výchovu a vzdelávanie. Na finančne náročné projekty (výstavba telocvične, nadstavba ZŠ a pod.) v spolupráci so zriaďovateľom sme hľadali finančné zdroje aj mimo rezortu školstva tj. v projektoch EU, pripravili sme potrebnú projektovú dokumentáciu.

Materská škola

Materská škola si z dlhodobého hľadiska v koncepčnom zámere rozvoja školy stanovila niekoľko cieľov, ktoré sa plnia konkrétnymi úlohami vo vých. vzdelávacom procese a sú vytýčené v úvode plánu práce školy.

V tomto roku sme sa zamerali na cieľ „Výchova sociálnej a emocionálnej inteligencie prostredníctvom pozitívneho vzťahu k ľudovým tradíciám“

Tento cieľ sme realizovali každodennými „rannými stretnutiami v kruhu“ v čase po desiatej uskutočňovaním prosociálnych aktivít, chvíľkami zastavenia, zážitkovým učením. Do plnenia tohto cieľa sme včleňovali aj rodičov. K plneniu cieľa napomáhala aj pokojná pracovná klíma.

20. Oblasti v ktorých škola dosahuje dobré výsledky

Základná škola

- celková úroveň výchovy a vzdelávania ,

- úroveň správania sa žiakov v škole a mimo školy,

- príprava žiakov na prijímacie pohovory,

- úspešnosť absolventov školy na stredných školách,

- rozšírenie vyučovania cudzích jazykov na ročníky 1.-4.,

- oblasť mimoškolskej činnosti- rozsah a pestrosť ponúkaných aktivít žiakom,

- rozvíjanie cezhraničnej spolupráce,

- množstvo podujatí pre kultúrne vyžitie žiakov,

- spolupráca so zriaďovateľom pri príprave a realizácii kultúrnych a športových

podujatí,

- zapojenosť a realizácia projektov

Materská škola

- prispôsobenie obsahu PV a V miestnym podmienkam

- rešpektovanie etnického pôvodu, pravidelná dochádzka rómskych detí

- zaangažovanie rodičov do aktivít škôlky

- využívanie rôznorodých aktivít zohľadňujúcich potreby detí, kooperatívne učenie

- oboznamovanie s Anglickým jazykom na základe požiadaviek rodičov lektorkou cez Akadémiu vzdelávania

- individuálna práca s talentovanými deťmi vo výtvarnej výchove

- práca v hudobnom krúžku- hra na zobcovú flautu

21. Oblasti v ktorých pretrvávajú problémy a nedostatky

Základná škola

- slabšia športová príprava najmä v kolektívnych športoch, gymnastike a cvičení na náradí spôsobená tým, že škola nemá telocvičňu a aprobovaných učiteľov na TV.

- malý záujem o technické študijné odbory na SŠ,

- pretrváva rozdielna úroveň vedomostí z matematiky v jednotlivých ročníkoch. Napriek skutočnosti, že v testovaní deviatakov a Kompare dosahujú žiaci 9. ročníka porovnateľnú úroveň s celoslovenským priemerom a na prijímacích pohovoroch sú úspešní, nie sme spokojní s celkovou úrovňou ich vedomostí.

Materská škola

- v perceptuálno- motorickej oblasti – nesprávne držanie ceruzy a nesprávna poloha pri sedení. Nedostatočný priestor sme venovali v MP číselnému radu, pochopenie počtu prvkov danej skupiny, keď v skupine jeden prvok pribudol alebo ubudol. V komunikácii s deťmi sa znížil záujem o klasickú ľudovú rozprávku.

- v kognitívnej oblasti sme mali problém so súvislým vyjadrovaním celou vetou a deti často komunikovali nárečím,

- v sociálno-emocionálnej oblasti sme pozorovali v sociálnych vzťahoch silné egoistické záujmy, členenie detí kamarát, nie kamarát podľa postavenia rodičov a individuálne riešenie konfliktov násilne /bitky, vyrovnávanie si účtov/.

 

 

 

22. Návrh opatrení na zlepšenie výchovno- vzdelávacej činnosti školy

Základná škola

- v predmete matematika je potrebné nájsť a využiť také metódy, ktoré zabezpečia zvýšenie úrovne vedomostí na porovnateľnej úrovni s dosiahnutými výsledkami v slovenskom jazyku,

- skvalitniť prípravu a realizáciu vyučovacích hodín TV, vyvodiť prirodzenú túžbu detí po pohybe, zvýšiť zapojenosť do športových súťaží,

- zlepšiť kvalifikovanosť vyučovania najmä v špeciálnych triedach,

- v spolupráci so zriaďovateľom pokračovať v úsilí na zabezpečení a rozšírení materiálnych podmienok na výchovu a vzdelávanie,

- zlepšiť pomer kvalifikovane odučených hodín podporou štúdia tretích aprobačných predmetov,

- zintenzívniť vnútro- školský dozor a spoluprácu s poradnými orgánmi- MZ a PK s cieľom dosiahnuť zlepšenie sledovaných ukazovateľov.

- v oblasti čítania s porozumením je potrebné zamerať pozornosť žiakov na aktívne čítanie a vo väčšej miere využívať ponuku školskej a obecnej knižnice, viesť ich k pravidelnému čítaniu.

Materská škola

- grafomotorické cvič- enia uskutoč- ňovať s deťmi všetkých vekových kategórií od zač- iatku školského roka, jemnú motoriku a koordináciu ruky a oka využívať aj v hrách

- realizovať aktivizujúce a inovač- né metódy v MP

- uskutoč- ňovať hranie sa s knihou a č- ítanie klasických ľudových rozprávok

- viesť deti k tomu, aby komunikovali v MŠ s kamarátmi aj doma spisovne

- vo zvýšenej miere zaradzovať do DA.Z a hier kooperatívne hry, prosociálne aktivity na potlač- enie násilia, agresivity

- vo vzdelávacom procese využívať detskú literatúru slovenských autorov a odporúč- ať aj rodič- om č- ítanie slovenských ľudových rozprávok

 

 

 

 

 

 

 

Ľubotíne, 15.októbra.2008

 

riaditeľ školy: